20
Apr
09

Pe Jepii Mici in Aprilie

Pe Jepii Mici fusesem de multe ori insa niciodata primavara sau iarna. Se anuntasera temperaturi de vreo 20 de grade asa ca am considerat ca este un prilej numai bun ca sa vad cum arata Valea Jepilor( marcaj cruce albastra) in luna Aprilie. Initial vroiam sa merg cu Mihai si cu fratele lui, Cristi, insa Mihai a plecat in Muntenegru asa ca am ramas numai doi. Vorba ceea: cei patru evanghelisti erau 3. Luca si Matei.

Duminica ne-am trezit devreme si am plecat spre Busteni. Am ajuns acolo pe la 0ra 9 si ne-am indreptat catre hotel Silva. Vremea era foarte frumoasa, cu mult soare. Surprinzator, la ora aia era deja multa lume iesita la plimbare.

La poale era primavara in toata regula insa stiam ca sus situatia este total diferita. Imi luasem pioletul cu mine pentru ca nu stiam la ce sa ma astept. Oricum, daca esti pe o vale de abrupt, la granita dintre vara si iarna, e bine sa ai un piolet si eventual niste coltari.

Valea Jepilor mici este un traseu turistic marcat. Asta nu inseamna insa ca este un traseu lipsit de pericole. Din pacate, poate datorita accesibilitatii, este un traseul destul de frecventat de turisti care nu au nici o legatura cu urcatul pe munte. Am vazut si eu de-a lungul timpului, aici, turisti carand berea dupa ei, incaltati cu adidasi si sfidand sfaturile salvamontistilor.

Zonele expuse, diferenta de nivel, fac din Jepii Mici un traseu ce necesita atentie sporita si o pregatire fizica destul de buna.

De retinut este ca pe ploaie si mai ales la coborare lucrurile se complica si mai tare.

Am plecat de la Silva si am inceput sa urcam usor-usor. Dupa vreo jumatate de ora a aparut o problema. Lui Cristi i s-au dezlipit talpile de la bocanci( din cate am inteles erau niste bocanci destul de vechi pe care nu-i mai inspectase de foarte multa vreme).

Am hotarat sa coboram in Busteni si sa mergem la magazinul Costila. Aici Cristi a gasit destul de repede ceva care sa i se potriveasca asa ca in curand ne-am intors pe traseu.

Am observat ca au mai fost montate niste cabluri pentru asigurare in unele locuri in care nu-mi amintesc ca acestea sa fi existat.

Zapada a inceput sa isi faca aparitia. Este o zapada foarte alunecoasa, nicidecum stabila asa ca evit pe cat posibil astfel de portiuni.

La un moment dat, furat de peisaj cred, gresesc un pic traseul si nimeresc in niste balarii. Imi dau seama destul de repede asa ca fac cale  intoarsa si il iau si pe Cristi dupa mine.

Nu avem un ritm foarte alert. Am venit aici cu gandul sa ne bucuram de aer curat si de privelisti, nicidecum sa facem maraton.

Depasim niste portiuni cu lanturi si ne dam seama ca in curand ne apropiem de cascada pe care o stiu atat de bine.

Aici ne oprim un pic si dam niste telefoane ca sa ne linistim neamurile, mancam un corn cu ciocolata apoi plecam mai departe.

Valea se mai deschide asa ca acum avem parte de privelisti mai largi. Zapada este din ce in ce mai proasta sau cel putin mie asa mi se pare. Nici nu se pune problema sa folosesti coltarii aici. Poate mai sus..

Pe masura ce urcam se face din ce in ce mai frig cu toate ca bate soarele. Undeva in departare se vede cascada Caraiman iar suuus de tot ar trebui sa ajungem noi.

Incep sa am indoieli cu privire la faptul ca vom ajunge la Caraiman. Noii bocanci ai lui Cristi nu sunt prea buni pentru zapada care ne asteapta mai sus. Mai urcam o portiune iar la un moment dat ne oprim ca sa luam pranzul. Dupa masa luam o decizie.

Am hotarat de comun acord ca nu mai are sens sa continuam ascensiunea. Cred ca mai aveam cam ora pana la cabana insa am zis ca e mai bine sa nu ne incumetam. In drumul nostru catre Busteni ne-am mai oprit ca sa facem poze cu valea pe care urcasem.

Vremea s-a jucat cu noi astfel ca am avut parte de multe reprize cu soare si nori.


0 Responses to “Pe Jepii Mici in Aprilie”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers

April 2009
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Vizitatori

  • 150,837 vizite

Mai umblu si pe aici

Pentru ca imi pasa

Hai-hui pe

Recomand espadrilele de catarat

Cumpar echipament de la

Galeria de pe Flickr

DSCF3500

More Photos
Free counters!

