19
Sep
09

Braul Cioranga Mare si catarare in Peretele animalelor

Intalnirea a avut loc in weekendul 19-20 Septembrie. Adunarea a avut loc la cabana Plaiu Foii din masivul Piatra Craiului.
In prima zi am facut tura si catarare.Traseul urmat a fost: Plaiu Foii-Izvorul lui Orlovschi(marcaj cu cruci pe trunchiurile de copaci);izvorul nu are intotdeauna apa-Malul Galben-Refugiul Sperantelor sau Ascuns(alt.1690m)-Valcelul cu fereastra(de aici vedere catre Lespezile lirei)-Amvonul-iesire in creasta aproape de Refugiul Varful ascutit. De aici am inceput coborarea pe Brana Cioranga Mare pana la refugiul Sperantelor, de unde am coborat pe la Malul Galben pana la cabana Plaiu Foii.
Pana la izvorul lui Orlovschi am mers impreuna, apoi ne-am impartit in echipe. Eu am fost in echipa cu Dna Felicia, Ciprian,Bogdan Rus,Andreea,Mihaela,Marius.
Drumul pana la izvorul lui Orlovschi se desfasoara prin padure,dupa crucile de pe copaci. De acolo drumul urca spre Malul Galben,unde sunt portiuni de grohotis.Acolo este prima saritoare ,care poate fi urcata la liber. Bogdan Rus a urcat insa primul si a montat o coarda fixa pentru a ne arata cum se face o balustrada(cum se pune o coarda fixa);la capatul saritorii era un copac dupa care a montat o coarda pe care a trecut-o printr-un anou.
Noi am urcat pe rand, punandu-ne pe firul pe care urcam un nod Prusik facut din cordelina sau francez facut cu ajutorul unui anou.
De la refugiul Sperantelor am mers catre Valcelul cu fereastra. Au urmat doua saritori(la cea de-a doua am vazut si cum arata o clepsidra in stanca) pe care le-am trecut cu ajutorul unei corzi fixe montate.
Am ajuns la Amvon iar de acolo am mai mers aproximativ 1 ora pana in creasta,pana la refugiul Ascutit. De acolo am coborat pe brana Cioranga Mare pana la Plaiu Foii.
In cea de-a doua zi am fost la catarat in Peretele Animalelor din Cheile Rasnoavei. Aici am facut echipa cu Catrinel si cu Elisabeta. Am mers pe traseul Cangurul,cotat 4B. Traseul este asigurat cu pitoane si prezinta un pas mai dificil(o traversare spre stanga) la sfarsitul celei de-a doua lungimi.
Am facut 2 lungimi de coarda; Catrinel a mers cap de coarda si a folosit 2 semicorzi. Elisabeta a fost primul secund iar eu al doilea.
Accentul s-a pus pe coborarea din traseu astfel incat am facut rapel pe 2 semicorzi din a doua regrupare. Asigurarea in regrupari s-a facut cu ajutorul selburilor si cu ajutorul nodului cabestan.
Pentru a efectua rapelul am legat cele 2 semicorzi cu un nod opt simplu, avand grija ca cele doua capete ale semicorzilor sa ajunga pana la baza regruparii de mai jos. Pentru coborare am folosit optul de rapel si un nod prusik pentru siguranta.

0 Responses to “Braul Cioranga Mare si catarare in Peretele animalelor”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers

September 2009
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Vizitatori

  • 150,837 vizite

Mai umblu si pe aici

Pentru ca imi pasa

Hai-hui pe

Recomand espadrilele de catarat

Cumpar echipament de la

Galeria de pe Flickr

DSCF3500

More Photos
Free counters!

