20
Oct
09

Escalada la Basarbovo

Basarbovo este la cativa km de Ruse. Din Bucuresti se iese pe soseaua Giurgiului apoi se merge catre granita cu Bulgaria.

Timp aproximativ pana la Basarbovo- 2h. La granita se plateste taxa de pod care inseamna cam 10-15 ron/ persoana. Trebuie sa aveti buletin, niste leva, cativa euro si niste lei. Spun leva si euro pentru ca nu se stie niciodata ce obstacole puteti intalni…

Vecinii nostri stau cam prost la capitolul indicatoare asa ca trebuie sa fiti foarte atenti atunci cand vedeti BASARBOVO scris in alfabetul chirilic.

Basarbovo este un sat mic care adaposteste  niste manastiri facute in stanca precum si …o faleza de catarat.

FOARTE IMPORTANT: localnicii nu vorbesc engleza asa ca ar fi bine sa nu va rataciti in zona.

Am fost aici in Octombrie cu Dragos, Vasi, Radu si Mihai. Vremea foarte calda iar stanca perfecta pentru catarat.

Stanca este calcar, un calcar foarte poros. Asigurarile( ancore chimice) sunt foarte solide si din belsug.

Traseele au cam 20-25 m, unele dintre ele poate chiar 30m. Ce mi-a placut este ca la baza fiecarui traseu este scris numarul de bucle de care ai nevoie.

Toata lumea s-a dat cap mai putin eu din cauza ca m-a chinuit unghia de la degetul mare. Din acest motiv am fost nevoit ca piciorul cu probleme sa il incalt cu o gheata obisnuita iar pe celalalt l-am incaltat cu espadrila de catarat.

Ne-am catarat pana pe la ora 18:00 cand am hotarat sa ridicam ancora si sa plecam spre casa. Deja se intuneca si se facuse frig.

Buuun. Acum dau un pic timpul inapoi si revin la momentul cand am trecut granita.

La granita am prezentat buletinele apoi i le-am dat lui Dragos sa le tina. Erau 5 acte de identitate.

Pentru ca ajungeam un pic cam devreme la stanca am hotarat sa mergem un pic prin Ruse. Am mers la o casa de schimb ca sa schimbam niste bani apoi am fost intr-un soi de piata pentru ca Dragos vroia sa isi cumpere o miere mai deosebita.

Pana la urma nu si-a cumparat pentru ca nu a gasit asa ca am mai pierdut vremea pe acolo si in cele din urma am plecat spre Basarbovo.

Revin la plecarea noastra din sat…

Am incarcat bagajele in masina si i-am cerut buletinele lui Dragos. Acesta cauta…cauta…si cauta….si nimic. By the way, a doua zi chiar aveam nevoie de buletin. Legile lui Murphy se verifica…

Ne-am intors la stanca si am cautat in iarba, pe sub stanci, pe dupa stanci…dar nimic. Am intors masina cu susul in jos, am cautat sub presuri…nimic.

Situatia era destul de grava. Nu puteam sa raman noaptea in Bulgaria si sa caut actele. A doua zi, dis de dimineata, trebuia sa plec cu nevasta la Galati.

In curand s-a intunecat de tot asa ca eforturile noastre de a gasi ceva in zona s-au dovedit a fi zadarnice. Am hotarat sa mergem in Ruse si sa cautam in zona casei de schimb si in zona pietei.

Am mers acolo dar nu am gasit nici o urma de acte. Problema e ca nici nu ai cu cine sa te intelegi pentru ca nimeni nu vorbeste engleza acolo.

Ne-am gandit la trei scenarii: -primul scenariu propunea sa incercam sa mergem la politie si sa incercam sa le explicam situatia( asta dupa ce gaseam politia pentru ca nu vazusem nici un indicator care sa ne lumineze).

– al doilea scenariu spunea sa ne impartim in doua echipe: una sa mai caute in Ruse iar cealalta sa incerce sa mearga la politie.

-in fine, a treia varianta era sa mergem la granita si sa incercam sa le explicam vamesilor problema.

Sincer, mie a doua varianta nu-mi inspira nici o incredere. In filmele de groaza americane oamenii o pateau tocmai atunci cand hotarau sa se desparta. Nu-mi convenea sa umblu de unu singur prin Bulgaria( tara prietena cu Romania), noaptea, umbland dupa cai verzi pe pereti.

We stick together!

Pana la urma ne-am luat inima in dinti si am plecat spre granita. Pana sa ajungem acolo am mai oprit o singura data, langa piata. Aici, la un moment dat, strigate de bucurie. Sa vezi si sa nu crezi dar Dragos gasise buletinele!

Unde credeti? In portiera masinii!! In buzunarul in care cautasem de 1000 de ori cu totii! Se pare ca buletinele se lipisera cumva de buzunar astfel ca nici unul dintre noi nu a putut sa dea de ele. Oricum, indiferent de explicatie, am fost in culmea fericirii.

Nu am  mai zabovit in zona pentru ca era tarziu si am zburat cu viteza luminii catre granita.

Am trecut repede de vamesi si am tulit-o spre Romania. Ajuns acasa, am multumit cerului ca ne-a scutit de o eventuala noapte alba la cine stie ce sectie dubioasa de politie din Ruse.


0 Responses to “Escalada la Basarbovo”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers

October 2009
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Vizitatori

  • 150,837 vizite

Mai umblu si pe aici

Pentru ca imi pasa

Hai-hui pe

Recomand espadrilele de catarat

Cumpar echipament de la

Galeria de pe Flickr

DSCF3500

More Photos
Free counters!

