14
Feb
11

Despre responsabilitate sociala

Intrerup din nou programul obisnuit pentru a va aduce in atentie ceea ce se numeste RESPONSABILITATE SOCIALA.

Aceasta este o initiativa  a portalului  ResponsabilitateSociala.ro si isi propune sa determine companiile sa se implice mai mult in viata comunitatilor. In acest sens,  s-a pus la dispozitia celor care au blog dar nu numai, un chestionar scurt prin intermediul caruia le putem spune companiilor despre modul in care s-au implicat in 2010 cat si despre ceea ce credem ca ar trebui sa faca in 2011.

Ca sa nu mai lungesc povestea, pentru ca nu am talent la asa ceva, ma limitez la a raspunde cat mai scurt dar sper ca la obiect, la cele 4 intrebari:

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Companiile pe care le apreciez eu, ar fi urmatoarele: Raiffeisen , pentru ca a sponsorizat Maratonul Bucuresti. Cu toate ca nu am participat mi-am facut recent un scop din asta.

Dhl este a doua companie la care m-am gandit. Ei au sponsorizat proiectul LET’S DO IT ROMANIA, proiect prin care s-a dorit curatarea Romaniei de gunoaie, intr-o singura zi.

A treia companie pe care am ales-o, dar nu cea din urma, este PETROM. Merita laudele mele pentru proiectul Tara lui Andrei.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?
(te poti referi atat la ce au facut bine, cat si la ce au facut gresit sau la ce nu au facut, desi ar fi trebuit)

Aici pot sa ma refer din nou la cele de mai sus si sa spun ca e foarte bine ca au avut aceste initiative. Le doresc sa le aiba si pe viitor si sa fie modele pentru altele.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

Mi-as dori sa puna mai mult accent pe educarea populatiei in ceea ce priveste pastrarea curateniei. Legat de acest lucru, mi-as dori mai multe cosuri de gunoi in parcuri si pe strada, cutii cu pungi in care proprietarii de animale sa arunce mizeria lasata de patruped..

Companiile mari dispun de suficiente resurse pentru a influenta astfel de lucruri.

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Sunt dispus sa particip ca vountar la diferite campanii( asa cum am facut acum 2 ani la Suditi, jud. Ialomita) , sa scriu despre proiecte menite sa cosmetizeze Bucurestiul si Romania in general, sa colectez selectiv..Sunt multe lucruri de facut. Important este sa ne apucam de ele.


11 Responses to “Despre responsabilitate sociala”


  1. March 14, 2011 at 11:25 am

    Subscriu la pct 3 si as adauga eventual niste locuri special amenajate unde patrupezii sa isi faca de cap in voie. In sectorul 3 chiar au fost ingradite anumite zone verzi in acest scop. Iubesc animalele, dar asta nu inseamna ca imi convine sa mi se reaminteasca de cate ori ies afara si merg pe alee cat de … “norocoasa” sunt calcand in ce nu trebuie :)) Oare si la ei in apartamente isi fac de cap pe unde apuca?😀

  2. 3 Mihaela
    March 14, 2011 at 11:49 am

    Si eu mizez foarte mult pe educarea populatiei spre responsabilizarea sociala. Mijloacele mass-media m-au invatat si pe mine cum sa colectez gunoaiele selectiv, cum sa duc bateriile la centrele/cosurile de colectare din supermarket-uri (am vazut si in Mega Image).
    Sunt inca multe lucruri ce necesita imbunatatiri:
    – avem cosuri speciale pentru plastic, hartie, dar mai mereu sunt pline, astfel ca mai mereu gasesti cutii si pungi pe langa ele. Cred ca firmele care se ocupa de colectare nu s-au asteptat la un asemenea “elan” din partea populatiei
    – avem cosuri de gunoi peste tot in parcuri, dar nu prea gasesti banca langa care sa nu fie covor de coji de seminte😦
    Inca mai avem multe de invatat, but… there is still hope.🙂

  3. March 14, 2011 at 4:40 pm

    Nu stiam decat de Tara lui Andrei.
    Eu ma bucur ca Vodafone s-a hotarat sa sustina Salveaza Vieti, un ONG care lupta pentru drepturile pacientilor.

  4. March 14, 2011 at 5:09 pm

    Se poate face ceva in legatura cu zdreanta asta de parc?Pacat de el.Mai nou,au furat barile de la intrarea in parc,pentru a te ajuta sa-ti rupi mai repede gatul..:((

    • March 15, 2011 at 5:16 am

      Revin si spun ca ceea ce m-a dezgustat cel mai tare este felul in care ,,oamenii” mananca seminte in parc si scuipa totul in fata lor, pe jos..Chestia cu barile nu o stiam dar …romanul e om intreprinzator. Se stie asta :))).
      Si ca sa-ti raspund la intrebare..da, se poate face ceva. Se pot da amenzi de catre cei care chipurile, supravegheaza parcul: gardieni publici, sau cum se numesc ei. Amenzile sunt, in opinia mea, singura solutie!

  5. March 15, 2011 at 7:41 pm

    Foarte intreprinzatori,de acord.
    In legatura cu gardienii publici,acest parc nu beneficiaza de asa ceva..Parcul asta e uitat de lume.Tiganii vin si taie lemne de foc din el,am aflat azi chiar de la uin confrate de-al lor..
    Cosuri de gunoi nu exista,zeci de roti de masina si mai mici si mai mari se scalda in apa lacului..iar printre ele,ce vad??Rate salbatice.Ce concluzie am putea trage?Parcul are potential,dar nu ..nu ce?Edilii orasului nu au nicio scuza pentru care parcul se afla in starea asta deplorabila..Langa parc isi duc veacul 2gradinite,intr-una din ele am crescut eu.Si sincer,mi-era groaza de acest parc(desi nu dintodeauna a fost mizerabil) si nu m-am incumetat sa-l vizitez pana mai acum cativa ani..
    Bunica a facut munca “voluntara” in acest parc-curatiaea si amenajarea lui,dar ..cum parcul nu se c*** bani,pe mai mari nu-i intereaza..

    • March 16, 2011 at 5:38 am

      Pe asta cu tiganii nu o stiam. Vai de capul lor, si de al nostru..ca trebuie sa auzim de asa ceva.
      Pentru mine e cu cat mai trist cu cat asta este unul din parcurile in care ma aduceau bunicii cand eram mic. E trist sa vezi ce a ajuns..
      Celalalt parc in care m-am plimbat foarte mult, ca si copil, este VOINICELU, langa grupul scolar TECLU; poate il stii. Acum este transformat in baza sportiva dar acum vreo 3-4 ani era plin de balarii si gunoaie..


Leave a Reply

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers

February 2011
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Vizitatori

  • 150,837 vizite

Mai umblu si pe aici

Pentru ca imi pasa

Hai-hui pe

Recomand espadrilele de catarat

Cumpar echipament de la

Galeria de pe Flickr

DSCF3500

More Photos
Free counters!

