04
Jul
11

Noi peripetii la Basarbovo

Cu toate ca mi-am promis ca nu voi merge la catarat la Basarbovo pe timp de vara, am comis-o. La meteo se anunta o prognoza dezastruoasa asa ca am luat pentru a nu stiu cata oara drumul catre Giurgiu.

Motivul pentru care am zis ca evit Bulgaria pe timpul verii este caldura de acolo, pe care eu o gasesc insuportabila. La Basarbovo este foarte bine de catarat primavara si toamna, cand temperaturile sunt mai ridicate decat la noi. Imi aduc aminte ca am catarat in Februarie 2009 acolo si erau aproape 20 de grade!!

Vara insa lucrurile se schimba. Trebuie mers cat mai de dimineata ca sa nu ,,beneficiezi” prea mult de soarele care bate stanca si te bate si in cap.

Prin urmare, sambata la 6:30 m-am intalnit cu Dragos la benzinaria OMV de la City Mall. Dupa ce ne-am blindat de cornuri cu ciocolata si apa am luat drumul Bulgariei.

La baza stancilor am ajuns la 8:30. Termometrul indica 20 de grade. Hmm, pentru mine era suportabil. Pentru Dragos era un prilej numai bun ca sa se bronzeze.

Am hotarat sa punem o mansa pe traseul cu diedru, ca sa ne dezmortim. Am plecat cap de coarda dar dupa vreo cativa metri am constatat ca traseul era un pic cam..ud. Gaurelele si fisurile in care bagam degetele erau cam murdare de pamant umed.

Nu mai spun ca am fost cu ochii in toate partile dupa vipere. Din cauza asta am urcat traseul mai greu decat as fi crezut. La fiecare pas ma uitam sa vad daca nu se ascunde ceva prin fisuri, iarba…

Poze de prin partea locului

Dragos in actiune

O sa-mi dau un premiu cand o sa ma cracanez asa :)))

Exersam nodurile

Vedere spre peretele vecin

Dragos in top

Plec sa dezechipez traseul

Things are not what they seem to be  :))))

Going down

La coborare am folosit si un nod prusik autoblocant, desi multi ar zice ca e inutil. Ca o curiozitate, pot sa va spun ca se poate face si dintr-un siret sau snur, daca nu aveti cordelina la indemana. Am invatat-o de la altii mai destepti ca mine 🙂 .

Intre timp au mai aparut niste cetateni bulgari cu ganduri de catarat. Erau 2 baieti si o fata. Magdalena, acesta era numele ei, s-a incalzit ca si cap de coarda pe un traseu de gradul 7.. Danube Waves.

Foarte amabili, ne-au lasat sa ne dam pe coarda lor, in timp ce noi le-am pus-o la dispozitie pe a noastra.

Pe Danube Waves am mai fost prin 2009 cred. Intrarea este ceva mai..sportiva. Urmeaza niste prize bune la maini si la picioare dupa care trebuie trecuta o burtica cu niste prize de mare angajament si finete. Aici mi-am cam rupt degetele dar in final am izbandit. No pain, no gain!

Aici ma uitam la Magdalena si ma intrebam daca nu cumva ii sarise oja de pe unghii pe Danube Waves  :)))

A venit si randul lui Dragos

O viziune mai…inclinata asupra peretelui

La un moment dat au venit si niste baieti din Bucuresti care au pus doua manse pe niste trasee alaturate. Pe unul dintre ei, Bogdan, il stiam de la sala din Crangasi. Mi-a facut placere sa il revad 🙂 .

Dupa ce a coborat Dragos am urcat ca sa dezechipez traseul.

Si acum vine partea trista. Langa mine era un baiat care mergea cap pe un traseu de vreo 30m. Eu, concentrat la traseul meu, nu am fost atent la el si la cel care il fila.

Deodata aud un suierat urmat de un buf. Cand ma uit, vad capul de coarda la pamant, cazut pe spate! Am ramas mut de uimire/frica.

Cel care cazuse, de la 5-6 m cred, incerca acum sa se ridice si sa verifice daca nu cumva are ceva rupt. Imediat a fost inconjurat de bulgari si de prietenii lui. Din ce am inteles, nu a avut lovituri serioase la cap si coloana. A fost dus pe iarba si intins.

Se pare totusi ca si-a rupt mana, mai exact si-a rupt radiusul. Prietenii lui l-au dus la spital in Giurgiu, din ce ne-au spus bulgarii.

Ce se intamplase? Bogdan, cu care am vorbit la telefon cand am ajuns in Romania, mi-a zis ca baietii au catarat un traseu de 30 m cu coarda de 50. La coborare…s-a terminat coarda. Cel care il fila nu cred ca si-a dat seama cand a ramas fara sfoara.

E lesne de inteles ca dupa acest eveniment ne-a pierit cheful de catarat. Chiar daca Magdalena imi lasase buclele pe un traseu am zis PAS. Oricum, cred ca erau deja vreo 30 de grade..

Dupa ce am facut schimb de adrese de  mail ne-am luat la revedere si am plecat spre Romania.

Asta este o casa din Basarbovo care ne-a impresionat in mod deosebit

Manastirea

De veghe in lanul de floarea soarelui

La granita era o coada de 1 km. Cred ca am stat o ora in coloana, lesinati de foame. De-abia asteptam sa ajungem la o benzinarie si sa luam cate ceva.

Dovada

Una peste alta a fost fain la Basarbovo. Este perfect ca destinatie de o zi, dar eu as recomanda sa se mearga acolo primavara si toamna, cand temperaturile nu sunt asa de ridicate.

Fin de l’episode


6 Responses to “Noi peripetii la Basarbovo”


  1. July 18, 2011 at 9:03 am

    Ihh, bine ca s-a lasat totusi cu final… fericit. Nici nu vreau sa-mi imaginez senzatia, momentul, clipa cand iei parte la asa ceva. Banuiesc ca pana la toamna nu te mai apropii de Basarbovo😀

    • July 18, 2011 at 9:35 am

      Senzatia a fost…de neimaginat! Unii ar zice ca 5m nu inseamna mult dar se pare ca in cazul baiatului cazatura a fost urata iar acei 5 m au fost mai mult decat suficienti. Cateva luni de acum inainte va sta pe bara. Ma gandesc sa mai abordez si alte zone in Bulgaria. Ar fi una f faina, Vratsa parca

  2. 3 dras
    July 18, 2011 at 2:50 pm

    Danut, iti multumesc ca m-ai luat cu tine la basarbovo si m-ai muncit ca pe un caine🙂 . Chiar a fost foarte frumos daca uitam de micul incident care mi-a cam inmuiat picioarele. Oricum a meritat.

    P.S. Foarte frumos si inteligent scris articolul

  3. 5 Mihaela
    July 25, 2011 at 9:20 am

    Foarte faine pozele!
    Drash-ule, esti intr-o forma de zile mari. Ai muschiu’ pe tine si impresionezi si cu veleitatile de catarator.😀
    Iar Danut mai are foarte putin pana la un spagat pe stanci, fara rupturi de tendoane. etc.😀


Leave a Reply

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers

July 2011
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Vizitatori

  • 150,837 vizite

Mai umblu si pe aici

Pentru ca imi pasa

Hai-hui pe

Recomand espadrilele de catarat

Cumpar echipament de la

Galeria de pe Flickr

DSCF3500

More Photos
Free counters!

